Polecane wydarzenia

A A A
drukujKampania 2014 - "Sam zobacz, jak dużo się zmieniło"

26 maja wystartowała kampania wizerunkowo-promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego pod hasłem „Sam zobacz, jak dużo się zmieniło". Ma pokazać mieszkańcom województwa, że środki unijne z RPO WL towarzyszą im każdego dnia.

Kampania potrwa do końca czerwca. Przez pryzmat inwestycji dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego, Urząd Marszałkowski chce pokazać mieszkańcom województwa, że fundusze europejskie są obecne w ich codziennym życiu. Pomagają dojechać do pracy i szkoły, towarzyszą w czasie wypoczynku i w obowiązkach zawodowych, sprawiają, że łatwiej i szybciej możemy dotrzeć na Lubelszczyznę oraz poruszać się po regionie. Mimo wszystko często ich nie dostrzegamy. Stąd pomysł na wykorzystanie niezwykłych okularów, wzorowanych na technologii Google Glass. Zakładając je odkrywamy zupełnie nową rzeczywistość. Okazuje się, że fundusze z RPO są bliżej niż myślimy. Otaczają nas, dlatego możemy spotkać je w niemal każdym obszarze naszej aktywności: przedsiębiorczości, komunikacji, turystyce i kulturze, zdrowiu, środowisku naturalnym oraz edukacji. Kampania skupia uwagę na efektach programu, czyli konkretnych projektach, z którymi, jako mieszkańcy Lubelszczyzny, stykamy się na co dzień. Od 2007 roku, kiedy ruszył Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego, zakończonych zostało ponad 2 000 unijnych przedsięwzięć. Przeszło 900 kolejnych inwestycji jest w realizacji. Na ich wsparcie wykorzystaliśmy 90% budżetu RPO, który liczy 4,9 miliarda zł.

 

Kampania medialna 2014 - "Sam zobacz, jak dużo sie zmieniło"

 

W kampanii zostaną wykorzystane 45. sekundowe spoty emitowane w TVP Lublin i w dziewięciu kinach w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie, Zamościu, Puławach, Kraśniku i Świdnik. Zdjęcia do filmu nagrywano w Porcie Lotniczym Lublin SA, na drodze wojewódzkiej nr 822 z Lublina do terminala lotniczego w Świdniku, na boisku Zespołu Szkół w Mętowie, przed szpitalem wojewódzkim przy al. Kraśnickiej w Lublinie, w sąsiedztwie oczyszczalni ścieków w Nałęczowie oraz na Wyspie Wisły w Stężycy. Tym, co łączy te miejsca, są środki unijne z Regionalnego Programu Operacyjnego, które umożliwiły ich powstanie lub odnowienie. Od 1 czerwca w regionie pojawi się także 250 billboardów.

Kampanię uzupełniają działania prowadzone w Internecie na portalu YouTube oraz Facebooku, gdzie na fanów RPO WL czekają konkursy z atrakcyjnymi nagrodami (np. aparaty fotograficzne, laptopy oraz darmowe wejściówki m.in. do ZOO w Zamościu, a także vouchery m.in. do jednego z hoteli, który otrzymał wsparcie z RPO). Kampanię będzie można nie tylko zobaczyć, ale także usłyszeć. Spoty radiowe będą emitowane w pięciu lokalnych rozgłośniach. Dodatkowo w kinach, w których widzowie obejrzą film kampanii, przed seansami rozdanych zostanie 80 tysięcy zakładek do książek. Urząd szykuje też niespodziankę dla mieszkańców Lublina, na Placu Litewskim. Co nią będzie? Wszystko wyjaśni się pod koniec czerwca.

Przeprowadzenie przynajmniej jednej kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny jest corocznym obowiązkiem Zarządu Województwa. Oznacza to, że w ciągu 7 lat trwania, RPO władze województwa muszą przygotować 7 kampanii medialnych, promujących fundusze unijne. Według wymogów Komisji Europejskiej kampanie powinny docierać do jak największej części mieszkańców województwa. Przez to muszą wykorzystywać różne formy komunikacji (billboardy, audycje radiowe, emisje w kinach, mailing itp.), co wpływa na ich koszt. Na tegoroczną kampanię (w tym przede wszystkim zakup mediów i powierzchni reklamowych) Urząd Marszałkowski wyda 959 400,00 zł brutto. Środki w całości pochodzą z budżetu RPO, z części zarezerwowanej wyłącznie na promocję programu.

Kampanię przygotowało konsorcjum złożone z firm: Vena Art (Lublin), Grupa medialna ITM (Lublin), Polskapresse Biuro Reklamy (Warszawa).

 

Pliki do pobrania

Billboard - przedsiębiorczość (27-05-2014) 180.5 KB

Billboard - transport (27-05-2014) 171.57 KB

Billboard - kultura i turystyka (27-05-2014) 193.3 KB

Billboard - ochrona zdrowia (27-05-2014) 166.4 KB

Billboard - edukacja (27-05-2014) 191.88 KB


Do otwarcia plików pdf potrzebne jest darmowe oprogramowanie Acrobat Reader które można pobrać tutaj.

Twoja opinia
RPOWL na youtube