Polecane wydarzenia

A A A
drukujKampania 2013 - "4,9 miliarda złowych. Tysiące zrealizowanych projektów"

1 sierpnia wystartowała kampania wizerunkowo-promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego. Dzięki niej dowiemy się, jak wydano na Lubelszczyźnie 4,9 miliarda złotych, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego. Tegoroczna kampania RPO ma zwiększyć wiedzę mieszkańców województwa na temat funduszy europejskich, z których nasz region korzystał przez ostatnie 7 lat.

Kampanię będzie można zobaczyć i posłuchać. Przez 3 miesiące, od sierpnia do września, będzie obecna w całym województwie. Ma zainteresować szczególnie ludzi młodych, powyżej 25 roku życia.

W internecie można już oglądać spot promujący Regionalny Program Operacyjny. Zobaczymy go także na antenie TVP Lublin i w kinach w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie, Puławach oraz Zamościu. Akcja 30 sekundowego filmu dzieje się w Porcie Lotniczym Lublin S.A., przed Pałacem Czartoryskich w Puławach, na ulicy Jana Pawła II w Lublinie oraz w jednej z lubelskich drukarni. Wszystkie te miejsca łączą fundusze europejskie z RPO. Dodatkowo w kinach, w których widzowie obejrzą spot kampanii, przed seansami rozdamy 60 tysięcy samochodowych zawieszek zapachowych w kształcie Buźki, cichej bohaterki kampanii, która jest obecna niemal we wszystkich jej działaniach.

Kampania odpowiada na pytanie, na co wydano 4,9 miliarda złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego, pokazując kilka z przeszło 2 300 inwestycji, które otrzymały pomoc z Unii Europejskiej. Dzięki tym środkom wybudowano, m.in. lotnisko w Świdniku, zmodernizowano drogi w całym regionie i odnowiono zabytki. Z unijnego wsparcia skorzystali również przedsiębiorcy, którzy łącznie zrealizowali ponad 1 700 różnych przedsięwzięć z udziałem RPO. Kampania skupia naszą uwagę na efektach programu, czyli tysiącach mniejszych i większych projektów, z którymi jako mieszkańcy Lubelszczyzny, stykamy się na co dzień.

Uzupełniają ją działania promocyjne w Internecie, np. w wybranych serwisach lokalnych i ogólnopolskich, na portalu YouTube oraz Facebooku, gdzie dla fanów RPO WL przygotowano konkursy z nagrodami.

Jednocześnie wyemitowane zostaną spoty radiowe, które będzie można usłyszeć w pięciu lokalnych rozgłośniach oraz spoty na ekranach LCD w pojazdach komunikacji miejskiej (w Białej Podlaskiej, Chełmie, Puławach, Lublinie i Zamościu), a także w wybranych marketach. Ponadto we wrześniu na ulicach miast Lubelszczyzny pojawi się 100 billboardów.

Realizacja przynajmniej jednej kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny jest corocznym obowiązkiem Zarządu Województwa. Tego oczekuje Komisja Europejska. Oznacza to, że w ciągu 7 lat trwania RPO władze województwa muszą przygotować 7 kampanii medialnych promujących fundusze unijne. Kampanie powinny docierać do szerokiej grupy odbiorców i wykorzystywać różne formy komunikacji (billboardy, audycje radiowe, emisje w kinach, mailing itp.).

Kampanię przygotowała Agencja Marketingowa Don Brando z Lublina.

Twoja opinia
RPOWL na youtube