Polecane wydarzenia

A A A
drukujKampania informacyjno-promocyjna RPO - 2012 r.

Odkryj Lubelskie. Na nowo

Lubisz niespodzianki? Od Unii dostaliśmy ich wiele i to bardzo drogich. Korzystasz z nich na co dzień jeżdżąc po drogach, surfując w Internecie lub odpoczywając. W październiku zakończyła się kampania promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego, która miała pokazać mieszkańcom Lubelszczyzny, jak unijne prezenty zmieniają nasze województwo.

Kampania Lubelskie jak nowe! wystartowała w sierpniu. Jej adresatami były osoby młode i w średnim wieku z miejscowości liczących ponad 5 tys. mieszkańców. Badania pokazują, że wiemy o istnieniu funduszy europejskich, ale gorzej radzimy sobie ze wskazaniem źródła, z którego one pochodzą. Aktualnie w Polsce mamy bowiem, aż 5 ogólnokrajowych programów, finansujących wiele inwestycji począwszy od dróg, a kończąc na maszynach rolniczych i szkoleniach. Do tego dochodzą jeszcze programy regionalne, kierowane przez województwa. Jednym z nich jest RPO Województwa Lubelskiego i to właśnie on był bohaterem kampanii.

Jej tegoroczna odsłona została oparta na motywie niespodzianki. Unijnymi prezentami były przedmioty obecne w codziennym życiu mieszkańców Lubelszczyzny, które wiążą się z inwestycjami zrealizowanymi przy wsparciu Regionalnego Programu Operacyjnego. Zawinięte w błękitny papier nawiązujący do barw flagi Unii Europejskiej, po rozpakowaniu stawały się symbolem zmian zachodzących w regionie.

Z arsenału narzędzi promocji, wybraliśmy te najbardziej skuteczne i sprawdzone. Kinomaniakom umililiśmy czas spędzony przed projekcją filmów. Trzydziestosekundowe spoty, nakręcone w Zamościu i Wierzchowiskach, były wyświetlane w 7 kinach. Zobaczyło je 105 tys. osób, mieszkańców Lublina, Białej Podlaskiej, Chełma, Kraśnika, Puław oraz Zamościa. Spotom towarzyszyły billboardy, umieszone w 70 różnych lokalizacjach na terenie województwa.

Dużym wsparciem kampanii okazał się Internet. W wybranych serwisach lokalnych pojawiły się reklamy RPO, które odsłoniły się na ekranach komputerów ponad 2 mln razy. Do elektronicznych skrzynek 82,5 tys. osób, trafił specjalny e-mail zachęcający do lepszego poznania efektów, jakie niosą za sobą fundusze europejskie. Spot na YouTube obejrzało przeszło 17 tys. osób. Nie zapomnieliśmy o Facobooku. Fani Regionalnego Programu Operacyjnego mogli spróbować swoich sił w grach i konkursach przygotowanych specjalnie dla nich. Krótkie wpisy o wybranych inwestycjach dofinansowanych z RPO przekonały wielu, że zmiany na Lubelszczyźnie nie są wirtualne.

Kampanię można było także usłyszeć. 120 spotów radiowych wyemitowały trzy rozgłośnie ESKA Lublin, Radio Freee oraz Radio Złote Przeboje Lublin. Dodatkowo, w najpopularniejszych miejscach turystycznych regionu, stanęło 50 specjalnych stojaków z wizytówkami prezentującymi projekty dotowane z Unii Europejskiej.

Realizacja przynajmniej jednej kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny jest corocznym obowiązkiem Zarządu Województwa. - Oznacza to, że w ciągu 7 lat trwania RPO władze województwa muszą przygotować 7 kampanii medialnych, promujących unijne fundusze. Tego oczekuje Komisja Europejska - podkreśla Marek Kowalski, zastępca dyrektora Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego. Kampanie powinny docierać do szerokiej grupy odbiorców i wykorzystywać różne formy komunikacji (billboardy, audycje radiowe, emisje w kinach, mailing itp.).

Kampanię Lubelskie jak nowe! zrealizowała agencja reklamowa DSK z Warszawy.

Twoja opinia
RPOWL na youtube