Napędzamy Lubelskie
To hasło kampanii informacyjno-wizerunkowej, promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego w 2009 r. Billboardy, wkładki do prasy, spoty radiowe, a nawet autobus w barwach RPO to tylko niektóre działania reklamowe, które zachęcały mieszkańców regionu do pozyskania funduszy europejskich. Przedsięwzięcie zrealizowała warszawska agencja Locomotiva Sp. z o.o.
Trzymiesięczna promocja Regionalnego Programu Operacyjnego, zapoczątkowana 1 kwietnia 2009 r., skierowana była do mieszkańców regionu oraz potencjalnych beneficjentów RPO WL. Grupami docelowymi były w szczególności samorządy lokalne, mieszkańcy ośrodków miejskich i wiejskich oraz media. - W krótkim czasie chcemy dotrzeć do minimum 55% grupy docelowej, czyli mieszkańców powyżej 15 roku życia, z dwukrotnym komunikatem - przekonywał Jacek Prześluga, prezes agencji Locomotova.
Cele kampanii? Zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej RPO WL, rozpowszechnienie informacji na temat programu oraz promocja Województwa Lubelskiego, jako regionu najlepiej gospodarującego środkami unijnymi w Polsce, to najważniejsze z nich. - Chcemy pokazać dobre praktyki, czyli te miejsca i tych ludzi, którzy potrafią korzystać z unijnych dotacji. Chcemy również podkreślić jak duże znaczenie dla rozwoju naszego województwa mają pieniądze pochodzące z Unii Europejskiej - zaznaczył Krzysztof Grabczuk, marszałek województwa lubelskiego podczas konferencji prasowej otwierającej kampanię.
Główną przeszkodą w pozyskiwaniu informacji w obszarze funduszy europejskich jest sztywny, urzędniczy język, którym na co dzień posługują się instytucje, uczestniczące we wdrażaniu RPO. Język kampanii "Napędzamy Lubelskie" był prosty i zrozumiały dla wszystkich odbiorców. To była nowa jakość, inny typ komunikacji.
Konieczność przeprowadzenia kampanii informacyjno-wizerunkowej wynika z przepisów prawa wspólnotowego. - Kampania RPO WL nie jest inicjatywą Urzędu Marszałkowskiego. To coroczny obowiązek każdej Instytucji Zarządzającej w kraju, z którego są one rozliczane przez Komisję Europejską - podkreśla Marek Kowalski, zastępca dyrektora w Departamencie Strategii i Rozwoju Regionalnego.
85% kosztów przedsięwzięcia sfinansowała Unia Europejska, 15% Województwo Lubelskie. Znaczną część wydatków stanowił zakup tzw. nośników reklamy, czyli czasu antenowego w rozgłośniach radiowych, powierzchni reklamowych na billboardach oraz w prasie.
Działanie | Termin | Uwagi |
Kampania radiowa - lokalne rozgłośnie radiowe | 04-06.2009 | 360 spotów |
Inserty w prasie lokalnej |
04.2009 | Prasa ogólnopolska i lokalna |
Outdoor - kampania billboardowa |
05.2009 | Min. 86 billboardów i minibillboardów |
Outdoor - kampania na środkach komunikacji |
05.2009 | Biała Podlaska, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość |
Outdoor - mobile z nagłośnieniem |
04-06.2009 | Obszar Województwa Lubelskiego |
Reklama internetowa |
04-06.2009 | Portale ogólnopolskie i lokalne |
Druki bezadresowe do podmiotów prawnych |
04.2009 | 53 000 egz. ulotek dwustronnych |
Event - RPO WL TOUR |
05.2009 | 7-dniowe wydarzenie promocyjne |
Konferencje prasowe, kontakty bezpośrednie |
04-06.2009 | - |
Do otwarcia plików pdf potrzebne jest darmowe oprogramowanie Acrobat Reader które można pobrać tutaj.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013