Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

28-07-2009

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.2. Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

Czy do kosztów kwalifikowalnych można zaliczyć koszt zakupu lokalu (od developera), w którym wykonywana będzie działalność usługowa (branża medyczna)- będąca tematem projektu.
Dodam, że lokal ten jest w trakcie budowy, opłaty wnoszone są w ratach po ukończeniu kolejnych etapów budowy przez developera. Czy możliwe jest zaliczenie do kosztów projektu całości wartości lokalu czy tylko tych rat które zostaną wpłacone po pozytywnym rozpatrzeniu projektu?.
Umowa na zakup lokalu została podpisana przed ubieganiem się o środki unijne.

Odpowiedź:

Kosztem kwalifikowanym może być zakup prawa własności lokalu do wysokości 50% całkowitej wartości projektu. Zakup prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej, budynkowej lub lokalowej jest wydatkiem kwalifikowanym wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Możliwe jest zaliczenie do kosztów projektu całkowitej wartości lokalu, pod warunkiem, że zakup nastąpił nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
Na etapie rozliczania projektu dokumentami wymaganymi w przypadku nabycia nieruchomości są:
a) kopia aktu notarialnego zawierającego szczegółowy opis przedmiotu zakupu i jego wartości, poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez Beneficjenta lub osobę upoważnioną,
b) kopia operatu szacunkowego potwierdzającego rynkową wartość przedmiotowej nieruchomości, sporządzonego na dzień jej zakupu przez uprawnionego rzeczoznawcę i poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez Beneficjenta lub osobę upoważnioną,
c) pisemne oświadczenie sprzedającego, iż zgodnie z jego najlepszą wiedzą, nieruchomość w ciągu ostatnich 10 lat od zakupu przez Beneficjenta nie była nabyta z udziałem dotacji krajowych lub wspólnotowych.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube