Kosztem kwalifikowanym może być zakup prawa własności lokalu do wysokości 50% całkowitej wartości projektu. Zakup prawa własności nieruchomości gruntowej zabudowanej, budynkowej lub lokalowej jest wydatkiem kwalifikowanym wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Możliwe jest zaliczenie do kosztów projektu całkowitej wartości lokalu, pod warunkiem, że zakup nastąpił nie wcześniej niż 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku.
Na etapie rozliczania projektu dokumentami wymaganymi w przypadku nabycia nieruchomości są:
a) kopia aktu notarialnego zawierającego szczegółowy opis przedmiotu zakupu i jego wartości, poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez Beneficjenta lub osobę upoważnioną,
b) kopia operatu szacunkowego potwierdzającego rynkową wartość przedmiotowej nieruchomości, sporządzonego na dzień jej zakupu przez uprawnionego rzeczoznawcę i poświadczona „za zgodność z oryginałem” przez Beneficjenta lub osobę upoważnioną,
c) pisemne oświadczenie sprzedającego, iż zgodnie z jego najlepszą wiedzą, nieruchomość w ciągu ostatnich 10 lat od zakupu przez Beneficjenta nie była nabyta z udziałem dotacji krajowych lub wspólnotowych.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013