A A A
drukujAle zmiany

EUROLIDER LUBELSKIEGO - Miasto Świdnik

31-08-2010

W ramach projektu pt ""Budowa ul. Klonowej w Świdniku wraz z oświetleniem oraz siecią kanalizacji deszczowej i sanitarnej – I etap" powstał odcinek drogi o długości 0,958 km wraz z obustronnymi chodnikami,parkingiem, kanalizacją deszczową i oświetleniem. W ramach kompleksowego uzbrojenia terenu, inwestycji drogowej towarzyszyła budowa kanalizacji sanitarnej i sieci wodociągowej, które zostały już w całości sfinansowane z budżetu gminy, podobnie jak odcinek ul. Klonowej objęty II etapem budowy.

Zdj. nr 1 - ul. Klonowa przed inwestycją

Ponieważ prace przy etapie I i II ul. Klonowej trwały równocześnie, po zakończeniu budowy będzie odczuwalne kompleksowe oddziaływanie prawie 2-kilometrowego odcinka nowej drogi. Poszerzenie i utwardzenie jezdni oraz budowa chodników i oświetlenia poprawią bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wyeliminowany zostanie problem okresowej nieprzejezdności drogi, który występuje po intensywnych deszczach i roztopach. Infrastruktura ułatwi komunikację pomiędzy centrum usługowo-handlowym i administracyjnym Świdnika wraz z jego zakładami pracy, a intensywnie rozwijającym się obszarem budownictwa mieszkaniowego w południowej części miasta.

Zdj, nr 2 i 3 - Nowo wybudowana ul. Klonowa

Za pieniądze z RPO wybudowaliśmy ulicę z pełną infrastrukturą: kanalizacją deszczową, sanitarną i oświetleniem. Droga o długości 2 km łączy wschodnią i zachodnią część Świdnika. Dla wewnętrznej komunikacji miasta ma ona strategiczne znaczenie. Wszystkie prace zostaną zakończone jeszcze w tym roku, nie ukrywam ku zadowoleniu mieszkańców. To spory sukces ponieważ pierwotnie oddanie drogi miało nastąpić dopiero w 2011 roku – podkreśla Andrzej Radek, wiceburmistrz Świdnika.

Wybudowanie ul. Klonowej skraca drogę dojazdu do nowych Osiedli: Lotniczego. Brzezin i Kusocińskiego, zamieszkałych przez kilka tysięcy osób, odciążając jednocześnie układ komunikacyjny centralnej części miasta. Ulica Klonowa utworzyła spójny układ komunikacyjny z istniejącymi drogami gminnymi i powiatowymi poprawiając udrożnienie połączeń z zewnętrzną siecią dróg.

Całkowita wartość projektu: 8,49 mln zł. Dofinansowanie: 2,99 mln zł.

wróć
Twoja opinia
RPOWL na youtube