Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

20-01-2010

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.3. Dotacje inwestycyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw

Pytanie:

Jesteśmy lubelską firmą remontowo budowlaną, należymy do średnich przedsiębiorstw, zatrudniamy około 50 osób. W perspektywie czasu chcemy zwiększyć liczbę osób zatrudnionych jak również zwiększyć konkurencyjność naszej firmy na rynku poprzez zakup sprzętu budowlanego np. pompy do betonu. Czy tego typu projekt może liczyć na dofinansowanie?

Odpowiedź:

Informuję iż istnieje możliwość uzyskania dofinansowania na działalność remontowo budowlaną prowadzoną przez średnie przedsiębiorstwo w ramach działania 1.3 Dotacje inwestycyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw I Osi Priorytetowej RPO WL 2007-2013.
    W ramach tego działania do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
1.      Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko - maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2.      Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
3.      Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
4.      Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.      Koszt inspektora nadzoru.
6.  Zakup środków transportu - jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7.   Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
8.   Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11. Podatek od towarów i usług (VAT) - wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis.
W powyższym działaniu można uzyskać od 85 tys. PLN do 2 mln PLN kwoty wsparcia natomiast minimalna wartość projektu musi wynieść 143 tys. PLN i nie może przekroczyć 8 mln PLN. Udział środków UE maksymalnie może wynieść 70 %.
    W związku z powyższymi kategoriami kosztów informuję, że zakup pompy do betonu jako środka trwałego może być wydatkiem kwalifikowanym w ramach działania 1.3 Dotacje inwestycyjne dla małych i średnich przedsiębiorstw.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube