Tak brzmi hasło kampanii informacyjno-wizerunkowej, promującej Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego. Billboardy, wkładki do prasy, spoty radiowe, a nawet autobus w barwach RPO to tylko niektóre działania reklamowe, zachęcające mieszkańców regionu do pozyskania funduszy europejskich. Przedsięwzięcie zrealizuje warszawska agencja Locomotiva Sp. z o.o.
Kampanię rozpoczęła konferencja prasowa zorganizowana w 31 marca br., przez Urząd Marszałkowski. - Startujemy 1 kwietnia. Chcemy napędzać Lubelskie. Jestem przekonany, że ta akcja wpłynie na zwiększenie liczby składanych wniosków konkursowych oraz przyczyni się do wzrostu ich jakości. Zależy nam bowiem na dofinansowaniu inwestycji mających istotne znaczenie dla długofalowego procesu rozwoju województwa - podkreślił Krzysztof Grabczuk, Marszałek Województwa Lubelskiego. Trzymiesięczna promocja Regionalnego Programu Operacyjnego skierowana będzie do mieszkańców regionu oraz potencjalnych beneficjentów RPO WL. Grupami docelowymi są w szczególności samorządy lokalne, mieszkańcy ośrodków miejskich i wiejskich oraz media. - Założenie jest wyśrubowane - przyznaje Jacek Prześluga, prezes agencji Locomotiva. - W krótkim czasie chcemy dotrzeć do minimum 55% grupy docelowej, czyli mieszkańców powyżej 15 roku życia, z dwukrotnym komunikatem - zdradza szczegóły.
Cele kampanii? Zwiększenie świadomości społecznej dotyczącej RPO WL, rozpowszechnienie informacji na temat programu oraz promocja Województwa Lubelskiego, jako regionu najlepiej gospodarującego środkami unijnymi w Polsce, to najważniejsze z nich. - Chcemy pokazać dobre praktyki, czyli te miejsca i tych ludzi, którzy potrafią korzystać z unijnych dotacji. Chcemy również podkreślić jak duże znaczenie dla rozwoju naszego województwa mają pieniądze pochodzące z Unii Europejskiej - zaznaczył Marszałek K. Grabczuk.
Główną przeszkodą w pozyskiwaniu informacji w obszarze funduszy europejskich jest sztywny, urzędniczy język, którym na co dzień posługują się instytucje, uczestniczące we wdrażaniu RPO - Wyróżnikiem tej kampanii jest z całą pewnością język, prosty i zrozumiały dla wszystkich odbiorców. To będzie nowa jakość, inny typ komunikacji - przekonywał prezes Locomotivy.
Konieczność przeprowadzenia kampanii informacyjno-wizerunkowej wynika z przepisów prawa wspólnotowego. - Kampania RPO WL nie jest inicjatywą Urzędu Marszałkowskiego. To coroczny obowiązek każdej Instytucji Zarządzającej w kraju, z którego są one rozliczane przez Komisję Europejską - podkreślił Marek Kowalski, zastępca dyrektora w Departamencie Strategii i Rozwoju Regionalnego. - W moim przekonaniu to genialny obowiązek - stwierdza J. Prześluga. - Pozwala on z jednej strony na promocję projektów, które dzięki unijnym dotacjom doczekały się realizacji. Z drugiej sprzyja wzrostowi świadomość społecznej na temat funduszy europejskich - dodał.
85% kosztów przedsięwzięcia sfinansuje Unia Europejska, 15% Województwo Lubelskie. Znaczną część wydatków stanowi zakup tzw. nośników reklamy, czyli czasu antenowego w rozgłośniach radiowych, powierzchni reklamowych na billboardach oraz w prasie.
Działanie | Termin | Uwagi |
Kampania radiowa - lokalne rozgłośnie radiowe | 04-06.2009 | 360 spotów |
Inserty w prasie lokalnej |
04.2009 | Prasa ogólnopolska i lokalna |
Outdoor - kampania billboardowa |
05.2009 | Min. 86 billboardów i minibillboardów |
Outdoor - kampania na środkach komunikacji |
05.2009 | Biała Podlaska, Chełm, Lublin, Puławy, Zamość |
Outdoor - mobile z nagłośnieniem |
04-06.2009 | Obszar Województwa Lubelskiego |
Reklama internetowa |
04-06.2009 | Portale ogólnopolskie i lokalne |
Druki bezadresowe do podmiotów prawnych |
04.2009 | 53 000 egz. ulotek dwustronnych |
Event - RPO WL TOUR |
05.2009 | 7-dniowe wydarzenie promocyjne |
Konferencje prasowe, kontakty bezpośrednie |
04-06.2009 | - |
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013