Ruszyła wczoraj i potrwa 3 miesiące. Dzięki niej dowiemy się, jak wydano na Lubelszczyźnie 4,9 miliarda złotych, pochodzących z Regionalnego Programu Operacyjnego. Tegoroczna kampania promocyjna RPO, bo o niej mowa, ma zwiększyć wiedzę mieszkańców województwa na temat funduszy europejskich, z których nasz region korzystał przez ostatnie 7 lat.
Kampanię będzie można zobaczyć i posłuchać. Przez 3 miesiące, od sierpnia do września, będzie obecna w całym województwie. Ma zainteresować szczególnie ludzi młodych, powyżej 25 roku życia.

W internecie można już oglądać spot promujący Regionalny Program Operacyjny. Zobaczymy go także na antenie TVP Lublin i w kinach w Lublinie, Białej Podlaskiej, Chełmie, Puławach oraz Zamościu. Akcja 30 sekundowego filmu dzieje się w Porcie Lotniczym Lublin S.A., przed Pałacem Czartoryskich w Puławach, na ulicy Jana Pawła II w Lublinie oraz w jednej z lubelskich drukarni. Wszystkie te miejsca łączą fundusze europejskie z RPO. Dodatkowo w kinach, w których widzowie obejrzą spot kampanii, przed seansami rozdamy 60 tysięcy samochodowych zawieszek zapachowych w kształcie Buźki, cichej bohaterki kampanii, która jest obecna niemal we wszystkich jej działaniach.
Kampania odpowiada na pytanie, na co wydano 4,9 miliarda złotych z Regionalnego Programu Operacyjnego, pokazując kilka z przeszło 2 300 inwestycji, które otrzymały pomoc z Unii Europejskiej. Dzięki tym środkom wybudowano, m.in. lotnisko w Świdniku, zmodernizowano drogi w całym regionie i odnowiono zabytki. Z unijnego wsparcia skorzystali również przedsiębiorcy, którzy łącznie zrealizowali ponad 1 700 różnych przedsięwzięć z udziałem RPO. Kampania skupia naszą uwagę na efektach programu, czyli tysiącach mniejszych i większych projektów, z którymi jako mieszkańcy Lubelszczyzny, stykamy się na co dzień.
Uzupełniają ją działania promocyjne w Internecie, np. w wybranych serwisach lokalnych i ogólnopolskich, na portalu YouTube oraz Facebooku, gdzie dla fanów RPO WL przygotowano konkursy z nagrodami.
Jednocześnie wyemitowane zostaną spoty radiowe, które będzie można usłyszeć w pięciu lokalnych rozgłośniach oraz spoty na ekranach LCD w pojazdach komunikacji miejskiej (w Białej Podlaskiej, Chełmie, Puławach, Lublinie i Zamościu), a także w wybranych marketach. Ponadto we wrześniu na ulicach miast Lubelszczyzny pojawi się 100 billboardów.
| Realizacja przynajmniej jednej kampanii promującej Regionalny Program Operacyjny jest corocznym obowiązkiem Zarządu Województwa. Tego oczekuje Komisja Europejska. Oznacza to, że w ciągu 7 lat trwania RPO władze województwa muszą przygotować 7 kampanii medialnych promujących fundusze unijne. Kampanie powinny docierać do szerokiej grupy odbiorców i wykorzystywać różne formy komunikacji (billboardy, audycje radiowe, emisje w kinach, mailing itp.). |
Kampanię przygotowała Agencja Marketingowa Don Brando z Lublina.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013