Zakup materiałów promocyjnych w postaci gadżetów (np. długopisy, kubki, teczki, parasole itp.) może zostać uznany za wydatek kwalifikowany w ramach projektu przy spełnieniu kilku warunków.
Pierwszym z nich jest wykorzystanie tego rodzaju środków mające na celu realizację zadań promocyjnych określonych we wniosku o dofinansowanie projektu. Po drugie materiały promocyjne tego typu powinny stanowić element uzupełniający działania promocyjne w postaci konferencji, czy spotkań informacyjnych organizowanych na potrzeby projektu. Dodatkowo zgodnie z zapisami Wytycznych dla Beneficjentów w zakresie informacji i promocji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 „(...) IZ RPO zaleca Beneficjentom wykonanie materiałów o charakterze masowym, przeznaczonych do promowania projektu w jak najszerszej grupie mieszkańców i opinii publicznej. (...)".Istotnym jest, aby dystrybucja materiałów promocyjnych niosła za sobą przede wszystkim wartość komunikacyjną, a nie upominkową. Materiały reklamowe w postaci gadżetów powinny również w sposób bezpośredni wskazywać na specyfikę inwestycji objętej unijnym wsparciem.
W przypadku wątpliwości prosimy o bezpośredni kontakt z Oddziałem Informacji i Promocji RPO pod numerem telefonu (81) 44 16 771.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013