26 maja wystartowała kampania wizerunkowo-promocyjna Regionalnego Programu Operacyjnego pod hasłem „Sam zobacz, jak dużo się zmieniło", która potrwa do końca czerwca. Przez pryzmat inwestycji dofinansowanych z Regionalnego Programu Operacyjnego, Urząd Marszałkowski chce pokazać mieszkańcom województwa, że fundusze europejskie są obecne w ich codziennym życiu. Pomagają dojechać do pracy i szkoły, towarzyszą w czasie wypoczynku i w obowiązkach zawodowych, sprawiają, że łatwiej i szybciej możemy dotrzeć na Lubelszczyznę oraz poruszać się po regionie. Mimo wszystko często ich nie dostrzegamy. Stąd pomysł na wykorzystanie niezwykłych okularów, wzorowanych na technologii Google Glass. Zakładając je odkrywamy zupełnie nową rzeczywistość. Okazuje się, że fundusze z RPO są bliżej niż myślimy. Otaczają nas, dlatego możemy spotkać je w niemal każdym obszarze naszej aktywności: przedsiębiorczości, komunikacji, turystyce i kulturze, zdrowiu, środowisku naturalnym oraz edukacji. Kampania skupia uwagę na efektach programu, czyli konkretnych projektach, z którymi, jako mieszkańcy Lubelszczyzny, stykamy się na co dzień. Od 2007 roku, kiedy ruszył Regionalny Program Operacyjny Województwa Lubelskiego, zakończonych zostało ponad 2 000 unijnych przedsięwzięć. Przeszło 900 kolejnych inwestycji jest w realizacji. Na ich wsparcie wykorzystaliśmy 90% budżetu RPO, który liczy 4,9 miliarda zł.
Szczegółowe informacje na temat kampanii dostępne są w Zakładce Informacja i promocja w podzakładce Kampanie medialne/Kampania 2014 (link) oraz na specjalnej stronie internetowej kampanii: http://www.rpo.lubelskie.pl/kampania2014.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013