drukujDziałanie 8.1 Infrastruktura dydaktyczna i społeczna szkół wyższych
Celem działania jest zwiększenie wykorzystania potencjału regionalnych szkół wyższych, a także poprawa dostępu do bazy dydaktycznej na poziomie wyższym.
Wzmocnienie pozycji szkół wyższych ma na celu przygotowanie ich do odegrania kluczowej roli w kształceniu kadr gospodarki opartej na wiedzy. W procesie budowania tego typu gospodarki istotne jest dostosowanie kierunków kształcenia do ofert rynku pracy, a także zwiększenie atrakcyjności inwestycyjnej regionu i tworzenie warunków do wzrostu zatrudnienia. Region oferuje bogatą ofertę kształcenia wyższego, a jego stolica jest największym ośrodkiem akademickim we wschodniej Polsce. Lublin jako miasto uniwersyteckie dysponuje dużym zapleczem naukowym jednakże jakość i wyposażenie bazy dydaktycznej i badawczo - rozwojowej uniemożliwia pełne jego wykorzystanie. W ramach działania będą realizowane przedsięwzięcia podnoszące jakość nauczania na poziomie wyższym, wspomagające badania i projekty naukowe w strategicznych dla rozwoju regionu dziedzinach.
Grupy beneficjentów:
- Uczelnie (publiczne i niepubliczne)
- Jednostki samorządu terytorialnego, ich związki, stowarzyszenia i porozumienia
- Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną
- Organizacje pozarządowe prowadzące statutową działalność w obszarze kształcenia na poziomie wyższym
- Podmioty prowadzące statutową działalność w obszarze kształcenia wyższego działające w oparciu o ustawę z dnia 28 lipca 2005 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. Nr 169, poz. 1420.)
- Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych prowadzące działalność w obszarze kształcenia na poziomie wyższym
- Jednostki naukowe
Typy realizowanych projektów:
- Roboty budowlane, modernizacja, wyposażenie obejmujące:
- Obiekty infrastruktury dydaktycznej oraz badawczo - rozwojowej szkół wyższych (z wyłączeniem projektów dotyczących infrastruktury badawczo – rozwojowej wykorzystywanych jedynie do celów komercyjnych),
- Obiekty infrastruktury społeczno-edukacyjnej uczelni np. akademiki, stołówki,
- Obiekty infrastruktury sportowej przy szkołach wyższych.
- Roboty budowlane z zakresu infrastruktury technicznej i sanitarnej oraz zagospodarowanie otoczenia w/w obiektów a także przystosowanie ich do potrzeb osób niepełnosprawnych będą możliwe jako element realizacji powyższych typów projektów.
- Wsparcie szkół wyższych w zakresie inwestycji uwzględniających wyposażenie w sprzęt informatyczny (komputery oraz sprzęt peryferyjny) możliwe będzie wyłącznie w ramach projektów kompleksowych.