drukujDziałanie 7.3 Współpraca międzyregionalna
Celem działania jest stworzenie efektywnych powiązań partnerskich w ramach współpracy międzyregionalnej (w układzie sieciowym i dwustronnym).
Skutecznie prowadzona współpraca międzyregionalna w układzie dwustronnym lub sieciowym, realizowana w ramach działania prowadzić ma do podniesienia jakości zasobów ludzkich i sprzyjać rozwojowi gospodarki regionu, wpływając jednocześnie na wzrost zaufania społecznego i aktywności obywatelskiej. Efekty realizacji projektów prowadzić mają do wzrostu konkurencyjności Lubelszczyzny zwiększając zdolność instytucjonalną regionu.
Grupy beneficjentów:
Instytucje z terenu województwa lubelskiego będące liderem projektu, działające w ramach umowy partnerskiej z co najmniej 1 partnerem zagranicznym z innego państwa członkowskiego UE:
- Jednostki samorządu terytorialnego
- Związki, porozumienia i stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego
- Samorządowe jednostki organizacyjne sektora finansów publicznych posiadające osobowość prawną
- Parki narodowe i krajobrazowe / podmioty zarządzające obszarami chronionymi
- PGL Lasy Państwowe i jego jednostki organizacyjne
- Jednostki naukowe
- Szkoły wyższe
- Osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi szkoły lub placówki w oparciu o ustawę z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz.U. 1991 nr 95 poz. 425)
- Organizacje pozarządowe
- Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i innych związków wyznaniowych
- Instytucje otoczenia biznesu/instytucje i organizacje wspierające rozwój przedsiębiorczości i innowacyjności;
- Jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych (nie wymienione).
Typy realizowanych projektów:
Kategoria I: Partnerskie inicjatywy międzyregionalne (80% środków w ramach działania):
W ramach kategorii przewidywana jest realizacja projektów trwających maksymalnie 24 miesiące, których budżet kształtuje się na poziomie od 80 tys. PLN do 2 mln PLN. W przypadku projektów o charakterze regionalnym (samorząd województwa jako partner w projekcie), wysokość budżetu wynosi maksymalnie 4 mln PLN.
- Wizyty studyjne, wymiana doświadczeń pomiędzy władzami lokalnymi, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi i instytucjami wsparcia biznesu.
- Sporządzanie ekspertyz, analiz porównawczych.
- Organizowanie szkoleń, warsztatów szkoleniowych, seminariów informacyjnych i doradztwa zawodowego.
- Organizowanie i udział w stażach zawodowych i praktykach.
- Organizowanie konferencji, telekonferencji.
- Realizacja wspólnych badań.
- Tworzenie punktów / centrów / biur – instytucyjnych form współpracy.
- Organizowanie targów, zawodów sportowych, festiwali, koncertów, warsztatów artystycznych i innych przedsięwzięć służących promocji regionu.
- Wsparcie przedsięwzięć dotyczących wydawania publikacji, biuletynów informacyjnych, tworzenia stron internetowych, kampanie promocyjne, itp.
Kategoria II: Małe inicjatywy międzyregionalne (20% środków w ramach działania)
W ramach kategorii przewidywana jest realizacja projektów trwających maksymalnie 12 miesięcy, których budżet kształtuje się na poziomie od 20 tys. PLN, o maksymalnej wartości poniżej 80 tys. PLN.
- Nawiązywanie kontaktów międzyregionalnych.
- Organizowanie wizyt studyjnych, wymiana doświadczeń pomiędzy władzami lokalnymi, instytucjami oraz organizacjami pozarządowymi i instytucjami wsparcia biznesu.
- Sporządzanie ekspertyz, analiz porównawczych.
- Organizowanie szkoleń, warsztatów szkoleniowych, seminariów informacyjnych i doradztwa zawodowego.
- Wymiany młodych ludzi oraz grup docelowych z sektora społecznego, badawczego, zawodowego i kulturalnego.
- Organizowanie i udział w stażach zawodowych i praktykach.
- Wydawanie publikacji i biuletynów informacyjnych, tworzenie stron internetowych.
- Organizowanie konferencji, telekonferencji.
- Realizacja wspólnych badań.
- Tworzenie punktów / centrów / biur – instytucyjnych form współpracy.
- Organizowanie imprez kulturalnych i turystycznych (np. targów, zawodów sportowych, festiwali, koncertów, warsztatów artystycznych i innych przedsięwzięć służących promocji regionu).
- Wsparcie przedsięwzięć mających na celu podtrzymywanie tożsamości i tradycji regionu tj. publikacje, strony internetowe, kampanie promocyjne, itp.