W odpowiedzi na e-mail z dnia 13 października 2011 r. uprzejmie informuję, że w ramach działania 1.2 Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw z dofinansowania mogą skorzystać mikroprzedsiębiorcy, którzy na dzień składania wniosku o dofinansowanie prowadzą swoją działalność dłużej niż 24 miesiące.
Jednocześnie informuję, iż działalność gospodarcza związana z przetwarzaniem odpadów nie jest wyłączona z dofinansowania w ramach działań Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
W ramach powyższego działania minimalna wartość projektu to 42,5 tys. PLN natomiast maksymalna nie może przekroczyć 8 mln PLN. Minimalna wartość wsparcia wynosi 30 tys. PLN maksymalna 700 tys. PLN. Konkurs na nabór wniosków o dofinansowanie planowany jest na grudzień 2011 r.
Maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu w powyższych działaniach wynosi 70%.
W ramach w/w działań koszty kwalifikowane stanowią:
1. Prace przygotowawcze: opracowanie dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko – maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2. Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
3. Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
Pozostałe koszty będą kwalifikowane jeśli zostaną poniesione w okresie kwalifikowalności wydatków tzn. od momentu złożenia wniosku o dofinansowanie:
4. Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5. Koszt inspektora nadzoru.
6. Zakup środków transportu – jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7. Koszt zakupu (cena zakupu) nowego środka
8. Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9. Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10. Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11. Podatek od towarów i usług (VAT) – wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis.
Szczegółowe informacje dotyczące I i II Osi Priorytetowej RPO WL 2007 – 2013 znajdują się na stronie internetowej www.lawp.eu pod nr telefonu (081) 46 23 831/812 lub osobiście w punkcie informacyjnym Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie ul. Wojciechowska 9a.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013