Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

20-07-2010

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.1. Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

01.02.2010 rozpocząłem prowadzenie własnej działalności gospodarczej.
Uzyskałem na ten cel 18 400 zł z Powiatowego Urzędu Pracy.
Zainwestowałem jeszcze ok 12 000 zł ze środków prywatnych.
Zajmuje się pracami wysokościowymi, pielęgnacją drzew, wycinką drzew, specjalistycznymi pracami budowlanymi.
Dzisiaj potrzebuję 6 400 zł na reklamę oraz ok 10 000 zł na agregat hydrodynamiczny. Chcę poszerzyć swoją działalność o usługi malarskie w miejscach trudno dostępnych takich jak kominy przemysłowe, konstrukcje kratowe.
Gdzie szukać pomocy?

Odpowiedź:

informuję, iż istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie na działalność usługową związaną z wykonywaniem prac na wysokości, pielęgnacją terenów zielonych oraz pracami budowlanymi. Należy jednak pamiętać, że w celu uniknięcia podwójnego finansowania, wsparcie inwestycyjne w ramach RPO WL 2007- 2013 nie będzie mogło być udzielone przed upływem dwuletniego okresu karencji podmiotom, które rozpoczęły działalność gospodarczą (start-up) uzyskując wsparcie z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
    W ramach działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw
o dofinansowanie ubiegać się mogą mikroprzedsiębiorstwa, które na dzień składania wniosku działają krócej niż 2 lata. Minimalna wartość projektu to 21,5 tys. PLN natomiast maksymalna to 8 mln PLN. Minimalna wartość wsparcia wynosi 15 tys. PLN maksymalna 310 tys. PLN (dla projektów w których wartość wydatków kwalifikowalnych przekroczy 1 mln PLN maksymalna kwota wsparcia wynosi 500 tys. PLN). Maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 70%. Nabór wniosków na to działanie przewidziano na wrzesień 2010 roku.
W ramach w/w działania koszt kwalifikowany stanowią:
1.      Prace przygotowawcze: sporządzenie Biznes Planu, opracowanie dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko - maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2.      Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
3.      Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
4.      Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.      Koszt inspektora nadzoru.
6.  Zakup środków transportu - jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7.      Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
8.      Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11.  Podatek od towarów i usług (VAT) - wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy
de minimis.
    W związku z powyższym koszt reklamy nie będzie stanowił kosztu kwalifikowanego.
Wszystkie dokumenty aplikacyjne- wniosek o dofinansowanie, biznes plan, załączniki oraz instrukcje wypełniania dokumentów znajdują się na stronie internetowej www.lawp.lubelskie.pl w zakładce Aplikowanie o środki, podmenu Aplikowanie- I Oś Priorytetowa. Szczegółowe informacje uzyskać można pod nr tel. (81) 46 23 812 (831) bądź osobiście w Punkcie Informacyjnym Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie, znajdującym się przy ul. Granicznej 4.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube