Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

10-02-2010

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.2. Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

Jestem osoba prowadzącą działalność gospodarczą od roku 2006 polegającą na konserwacji i przeglądach podręcznego sprzętu ochrony ppoż, doradztwie, szkoleniach, raportowaniu prewencyjnym z zakresu ochrony przeciwpożarowej i pierwszej pomocy przedmedycznej (głównie w budynkach biurowych i średnich firmach). Posiadam prywatnie w centrum niewielkiego miasta działkę o pow. około 400m2, która chciałbym przeznaczyć pod zagospodarowanie dla w/w dzialalności.Na terenie działki stoi (ponad 100 letni) dom (połowa bliżniaka - około 80m2 pow. zabudowy). Działka przylega do drogi w której znajdują sie wszystkie media potrzebne do funkcjonowania budynku.Czy taki rodzaj działalności może liczyć na wsparcie finansowe mające na celu odremontowanie starego budynku lub postawienie nowego o takiej samej powierzchni. Posiadanie przez firmę pomieszczeń do prowadzenia szkoleń czy do umieszczenia nowocześniejszych urządzeń do przeprowadzania kontroli technicznej gaśnic spowoduje zwiekszenie konkurencyjności wsród firm tego typu dizałających na terenie lubelszczyzny a także spowoduje zwiększenie możliwości dostępu do tego rodzaju usług.

Odpowiedź:

Informuję, że istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie w ramach Działania 1.2 Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw, jeżeli kod PKD prowadzonej działalności gospodarczej, w ramach której Wnioskodawca aplikuje, nie znajduje się w „Zestawieniu rodzajów działalności gospodarczej wyłączonych ze wsparcia w ramach RPO WL 2007-2013 według kodów PKD" (dokument ten znajduje się na stronie internetowej LAWP www.lawp.lubelskie.pl w zakładce do pobrania).
    Dodatkowo informuję, iż zgodnie z linią demarkacyjną pomiędzy Programami Operacyjnymi Polityki Spójności, Wspólnej Polityki Rolnej i Wspólnej Polityki Rybackiej"
w  ramach RPO WL 2007-2013 możliwe będzie wsparcie dla mikroprzedsiębiorstw realizujących projekty:
a)     poza obszarami wiejskimi zdefiniowanymi w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - bez minimalnej wielkości wsparcia, każdy rodzaj działalności gospodarczej,
b) na obszarach wiejskich zdefiniowanych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - w zakresie działalności wykraczającym poza zakres PKD określony w Rozporządzeniu Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 lipca 2008 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej w ramach Działania Tworzenie i rozwój mikroprzedsiębiorstw objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 - bez minimalnej wielkości wsparcia,
c) na obszarach wiejskich, zdefiniowanych w Programie Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013, dla projektów o wartości (kwocie) dofinansowania powyżej 300 tys. PLN.

    W ramach Działania 1.2 Dotacje inwestycyjne dla mikroprzedsiębiorstw do kosztów kwalifikowanych zalicza się:
1.   Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko - maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2.   Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
3.   Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
4.   Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.   Koszt inspektora nadzoru.
6.  Zakup środków transportu - jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7.   Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
8.   Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11.  Podatek od towarów i usług (VAT) - wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12.  Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis.
    Ponadto informuję, że istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie na budowę bądź modernizację budynku, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza. Kosztem kwalifikowanym może być modernizacja budynku, ale Wnioskodawca musi zmienić „sposób jego użytkowania" z budynku mieszkalnego na usługowy.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube