Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

20-01-2010

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.1. Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

Posiadam zawód ratownika medycznego.pracuje w pogotowiu ratunkowym. Dzialalność gospodarczą prowadze od 1 stycznia 2009r i mieszkam w woj Lubelskim. czy moge ubiegać sie o fundusze z RPO chodzi mi np. zakup samochodu, sprzetu komputerowego?

Odpowiedź:

Informuję, iż firma zajmująca się  działalnością pogotowia ratunkowego może ubiegać się o wsparcie w ramach działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw i OSI Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
                Do kosztów kwalifikowanych w ramach Działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw zalicza się:
1.      Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko - maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2.      Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
3.      Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
KOSZTY KWALIFIKOWANE PO ZŁOŻENIU WNIOSKU O DOFINANSOWANIE
4.      Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.      Koszt inspektora nadzoru.
6.  Zakup środków transportu - jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7.      Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
8.      Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11.  Podatek od towarów i usług (VAT) - wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12.  Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis.
              Ponadto informuję, że w ramach tego działania minimalna kwota wsparcia wynosi 15 tys. PLN a  maksymalna 500 tys. PLN, natomiast minimalna wartość projektu musi wynieść 21,5 tys. PLN zaś maksymalnie 8 mln PLN.


Szczegółowe informacje na temat I i II Osi Priorytetowej RPO WL 2007-2013 dostępne są na w/w stronie internetowej, pod nr Tel (81) 46 23 831/812 lub osobiście
w punkcie informacyjnym Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie ul. Graniczna 4.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube