Informuję, iż firma zajmująca się działalnością pogotowia ratunkowego może ubiegać się o wsparcie w ramach działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw i OSI Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013.
Do kosztów kwalifikowanych w ramach Działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw zalicza się:
1. Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko - maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r.
2. Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
3. Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.
KOSZTY KWALIFIKOWANE PO ZŁOŻENIU WNIOSKU O DOFINANSOWANIE
4. Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5. Koszt inspektora nadzoru.
6. Zakup środków transportu - jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
7. Koszt zakupu (cena zakupu) nowego środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
8. Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
9. Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
10. Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
11. Podatek od towarów i usług (VAT) - wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
12. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis.
Ponadto informuję, że w ramach tego działania minimalna kwota wsparcia wynosi 15 tys. PLN a maksymalna 500 tys. PLN, natomiast minimalna wartość projektu musi wynieść 21,5 tys. PLN zaś maksymalnie 8 mln PLN.
Szczegółowe informacje na temat I i II Osi Priorytetowej RPO WL 2007-2013 dostępne są na w/w stronie internetowej, pod nr Tel (81) 46 23 831/812 lub osobiście
w punkcie informacyjnym Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie ul. Graniczna 4.
Portal finansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013