Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

21-10-2009

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.1. Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

Od stycznia 2009 prowadzę prywatny gabinet rehabilitacji(bez umowy z NFZ). Chciałem doposażyć gabinet w sprzęt do fizkykoterapii(krioterapia, ultradźwięki, laser itp). Jaką kwotę mogę pozyskać na te cele i kiedy należy składać wniosek. Mieszkam w małym mieście (9 tys mieszkańców), nikogo jeszcze nie zatrudniam.

Odpowiedź:

informuję, iż istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie na działalność związaną z prowadzeniem gabinetu rehabilitacji. W zależności od kodu PKD takiej działalności aplikować można do działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw lub 1.5 Dotacje inwestycyjne w dziedzinie turystyki (spis kodów PKD kwalifikujących do wsparcia w ramach działania 1.5 znajduje się na stronie internetowej www.lawp.lubelskie.pl w zakładce Do pobrania).
W działaniu 1.1 Minimalna wartość projektu to 21,5 tys. PLN natomiast maksymalna to 8 mln PLN. Minimalna wartość wsparcia wynosi 15 tys. PLN i nie może przekroczyć 500 tys. PLN. Maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 70%. Nabór wniosków na to działanie przewidziano na marzec 2010 roku. W ramach działania 1.5 minimalna wartość projektu wynosi 143 tys. PLN, a maksymalna wynosi 8 mln PLN. Minimalna wartość wsparcia wynosi 71 tys. PLN i nie może przekroczyć 2 mln PLN. Maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu dla mikro i małego przedsiębiorstwa wynosi 70% a dla średniego 60%. Nabór wniosków na to działanie przewidziano na marzec 2010 roku.
    W ramach obu działań koszt kwalifikowany stanowią:
1.      Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko – maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%)- wydatek kwalifikowany od 1 stycznia 2007 r..
2.      Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
3.      Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu- wydatek kwalifikowany wówczas, kiedy nieruchomość została nabyta nie wcześniej niż na 12 miesięcy przed dniem złożenia wniosku o dofinansowanie.  
4.      Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.      Prace konserwatorskie i restauratorskie w rozumieniu ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (koszt kwalifikowany wyłącznie w działaniu 1.5).
6.      Koszt inspektora nadzoru.
7.  Zakup środków transportu – jest wydatkiem kwalifikowanym w przypadku wnioskodawcy, którego przedmiotem działalności gospodarczej nie jest świadczenie usług transportowych (kwalifikowane są tylko te rodzaje środków transportu, które są wymienione w Wytycznych dla Wnioskodawców)
8.      Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
9.      Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
10.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
11.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
12.  Podatek od towarów i usług (VAT) – wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
13. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis
Szczegółowe informacje uzyskać można pod nr telefonu (081) 46 23 831 (812), na stronie internetowej www.lawp.lubelskie.pl oraz w punkcie informacyjnym Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości w Lublinie ul. Graniczna 4.

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube