Polecane wydarzenia

A A A
drukujNajczęściej zadawane pytania (FAQ)

19-08-2009

OŚ 1. Przedsiębiorczość i innowacje / 1.1. Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw

Pytanie:

Niedawno otworzyłem firmę transportową która będzie się zajmowała transportem międzynarodowym. Chciałem się dowiedzieć czy na obecną chwile są jakieś dofinansowania z Unii Europejskiej dla takich firm a jeśli są to na co mogę przeznaczyć te środki?

Odpowiedź:

Informuję, iż istnieje możliwość ubiegania się o dofinansowanie na działalność transportową w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2007-2013 z  działania 1.1 Dotacje dla nowopowstałych mikroprzedsiębiorstw.

Minimalna wartość projektu to 21,5 tys. PLN natomiast maksymalna to 8 mln PLN.

Minimalna wartość wsparcia wynosi 15 tys. PLN i nie może przekroczyć 500 tys. PLN (maksymalny udział środków UE w wydatkach kwalifikowanych na poziomie projektu wynosi 70%).

Nabór wniosków na to działanie przewidziano na marzec 2010 roku.


    Firmy transportowe aplikując do RPO WL 2007-2013 muszą spełnić następujące warunki:
- mogą ubiegać się o maksimum 50% dofinansowania
- nie mogą zakupić środka transportu


    W ramach działania 1.1 koszt kwalifikowany stanowią:
1.      Prace przygotowawcze: opracowanie Biznes Planu, dokumentacji technicznej, raportu oddziaływania na środowisko – maksymalny poziom dofinansowania taki jak dla pozostałych kosztów (nie więcej niż 70%).
2.      Zakup prawa własności nieruchomości niezabudowanej do wysokości 10% całkowitych wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.  
3.      Zakup prawa własności nieruchomości zabudowanej do wysokości 50% całkowitej wartości projektu.
4.      Materiały i roboty budowlane w rozumieniu Ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
5.      Koszt inspektora nadzoru.
6.      Koszt zakupu (cena zakupu) nowego  środka trwałego (uboczne koszty zakupu środków trwałych są kwalifikowalne w wysokości do 15% wartości kwalifikowalnych kosztów zakupu samego środka trwałego).
7.      Zakup używanych środków trwałych (zakup możliwy jedynie przy wykorzystaniu finansowania w formie kredytu inwestycyjnego lub leasingu finansowego).
8.  Zakup wartości niematerialnych i prawnych związanych z transferem technologii drogą nabycia praw patentowych, licencji, know-how, w tym nieopatentowanej wiedzy technicznej.
9.  Raty spłat wartości początkowej nieruchomości zabudowanej, środka trwałego i środka transportu przez korzystającego należnych finansującemu z tytułu umowy leasingu finansowego prowadzącej do przeniesienia własności tych środków na korzystającego, do wysokości wartości początkowej środka trwałego z dnia zawarcia umowy leasingu, poniesione do dnia zakończenia realizacji projektu.
10.  Podatek od towarów i usług (VAT) – wyłącznie w sytuacji, gdy Beneficjentowi, zgodnie
 z obowiązującym ustawodawstwem krajowym, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub ubiegania się o zwrot VAT (Beneficjent nie ma prawnych możliwości).
11. Koszt zabezpieczenia prawidłowej realizacji umowy o dofinansowanie, np. weksel, akt notarialny, gwarancja bankowa. Wydatek jest kosztem kwalifikowanym liczonym od dnia złożenia wniosku. Dofinansowanie na wydatek udzielane jest na zasadach pomocy de minimis

 

wróć do FAQ »
Twoja opinia
RPOWL na youtube