A A A
drukujAle zmiany

By dotrzeć do wyjątkowego turysty

29-06-2009

Gmina Urszulin promuje swoje walory turystyczne dzięki wsparciu otrzymanym z Regionalnego Programu Operacyjnego. Projekt pozwoli ściągnąć do regionu turystów, którzy szukają czegoś więcej niż odpoczynku na plaży.

- Naszym głównym celem jest wybudowanie lokalnej marki, która pozwoli nam na rozwój - wyjaśnia Tomasz Antoniuk z urzędu gminy w Urszulinie. Region stawia przede wszystkim na potencjał turystyczny. - Nie jest to jednak oferta skierowana do typowego turysty. Ponad 60 % terenów w naszej gminie to obszary chronione - dodaje.

Gmina w ramach realizowanego projektu chce wypromować markę, która jednoznacznie będzie kojarzyła się z czymś wyjątkowym. - Szukamy naszej lokalnej tożsamości - wyjaśnia Tomasz Antoniuk. W tym momencie gmina przeprowadziła wstępne analizy, jakie w przyszłości pomogą jej w promocji regionu. - Działania reklamowe zaplanowaliśmy na jesień i wiosnę - opowiada Tomasz Antoniuk.

Gmina na pewno będzie stawiała na walory przyrodnicze. - Mamy rocznie ok. 15 tys. turystów rocznie. Liczymy na ludzi, którzy chcą poznać ten region jako wyjątkowy rezerwat - dodaje. To pierwszy tak kompleksowy projekt. - Możliwy tak naprawdę tylko dzięki temu, że otrzymaliśmy wsparcie z RPO - uważa Tomasz Antoniuk.

Pracownik Urzędu Gminy w Urszulinie uważa, że przedstawiciele innych samorządów powinni bardzo dokładnie zastanowić się, zanim złożą swój projekt. - Musimy wiedzieć, co chcemy osiągnąć. Czy jest nam to rzeczywiście potrzebne - tłumaczy Tomasz Antoniuk.- Nie warto naciągać zasad do własnych potrzeb - dodaje.

wróć
Twoja opinia
RPOWL na youtube